fredag 18 december 2009

Möte med en Havsorm

Ja, idag tillbringde vi nästan hela dagen på rummet. Det var aircon, film och talbok tills solen gick ner.
Ganska skönt men huden bränner fortfarande som eld, men nu är vi snart redo för en ny soldag.

Idag var vi uppe tidigt och fick fina platser på beachen. Vi badade och snorklade och hade med lite kokt ris ut i vattnet. Det drog till sig mycket fina fiskar och det var fullt av dem runt oss. Det var bara så att alla dessa småfiskar drog till sig något helt annat än det vi var beredda på ! HAVSORM ! Den kom simmande upp bakom mig och simmade förbi en bit. Min första tanke var....vilken häftig fisk, ser ju ut som en orm. Jag vände mig om och fick Phers uppmärksamhet och pekade på den, då hade den ringlat ihop sig och stod i anfallsställning. Jag behöver väl inte säga mer än att vi var 2 som fick raketbränsle i baken, vi simmade som idioter in mot land. Allt tog bara några sekunder men jag blev så jävla rädd så jag simmade som en galning i crawl med en arm eftersom jag har så ont i den ena axeln.
När vi talade om det på stranden sa en kille där att den var mycket giftig. På en skala 1 till 10 var den nr 10!! där nr 1 dödar ett barn och nr 2 dödar en människa osv. Inte vet vi om det stämmer men rädda var vi.


Efter lunch gick vi ut och kollade lite på "walking street". Det drog ihop sig till oväder. På väg hem igen öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner, luften blev svalare och det blåste rejält. Vi tog skydd i restaurangen och fick tillbringa lite mer än 2 timmar där innan vi kunde gå till rummet. Gjorde ju inte så mycket med det blev ännu en dag utan sol!!

Hej då från idag ett regningt Kho Lipe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar