tisdag 27 december 2011

Äntligen framme i Khanom

Äntligen framme i Khanom, här ska vi vara till den 1 januari. Resan hit har tagit sin lilla tid men nu är vi som sagt här. (Jag lovar, det blir flyg härifrån)
Igår var vi en natt i Chomphone. Det är en ganska stor stad utan turister. De som kommer hit gör det för vidare transport till Kho Tao.

Khanom var vi i för 4 år sen. Det mesta är sig likt förrutom att det byggts några fler hotell. Till vilken nytta kan vi tycka för här finns absolut inga turister. Resorten vi bor på har säkert 60 st bungalower, men när vi gick runt ikväll kan vi se att det nog bara den vi har och ett par bungalows till som är uthyrda.

Familjen som vi åt hos väldigt ofta förra gången finns kvar på samma ställe. Vi gick in till dem för att hälsa och de kände igen oss. Vi satt hos dem och pratade en stund och de bjöd på bananer och en annan konstigt frukt som jag aldrig sett och inte kan namnet på, men det var gott.

Stället vi bodde på förra gången vi var här står helt öde och har stått så i ca 3 år, det är synd för det förfaller jätte snabbt. Det är till salu för 8 milj. bath !

2 ormar har vi sett, och flera överkörda. Den ena ringla ut framför moppen och den andra var säkert 130 cm lång och låg på gatan precis utanför vår resort. Hhuu...
När vi körde moppen ramlade en stor spindel ner på Phers arm, den var kanske 7 cm, gul med svarta prickar, jag såg den inte men Pher blev skiträdd och började slå och vingla. Sen var det min tur, jag kände något bränna till på armen och Pher sa - vad va det? Vet inte sa jag men det var nog remmen på ryggsäcken som blåste upp? När vi kört en bit till kände jag det igen och kollade ner, då var det en jätte stor svart skalbagge eller nåt som låg på benet på mina shorts. Fan, jag smackade iväg den i gatan och blir så himla äcklad. Det är läskigt med alla djur.

Sabrine berättade om en jätte spindel hon haft i sin dusch, först trodde hon den var död och tog fram kameran och fotade den. Sen slog hon till den med en sko och då började den jaga henne. Jag såg kortet på den och det var det största jag sett. Ploy såg också kortet och hon spärrade upp ögonen och sa Oh - poisen, den är farlig!

Vädret är inte det bästa idag, det är helt igen mulet och det blåser som tusan.

Hej So Long från oss i Khanom
Mr Chang

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar