fredag 7 december 2012

Nu är vi framme

6 december
Så var vi då äntligen framme.
Alltid lika långt men denna gången kändes det om möjligt något längre.
Vi är väldigt glada att vi flög från Kastrup och inte från Arlanda för där var det snökaos med massor av inställda flyg.
Vi kom i alla fall iväg som vi skulle och tåget höll sin tidtabell.
Väl framme på Suvarnabhumi fick vi en timma väntetid på bussen till Pattaya, men då träffade vi på en trevlig norrman som vi pratade med så den stunden flög snabbt iväg. Så 27 timmar efter det att vi startade resan från Timmernabben är vi då på bussen som ska ta oss sista biten till Pattaya på 2 timmar.
Vi somnar direkt, ungefår lika bra som på flyget, busschauffören kör på samma sätt som de flesta andra gör i Thailand, nämligen gasa, släpp, gasa,släpp detta medför att huvudet far fram och tillbaka, dubbelhakorna trillar ner till struphuvet och vi ser båda ut som praktiserande fågelholkar. Jag drömmer, vaknar, somnar, drömmer och med jämna mellanrum dreglar jag lite fint i mungipan också.
Fräscha och fina kommer vi till slut fram till hotellet som invigdes för ett par månader sen, och jag behöver väl knappast säga att vi somnade ovaggade efter dusch och mat?

7 december
Första dagen i solen.
Det känns inte som det var länge sedan vi var här faktiskt. Det mesta är sig likt och vi tillbringar mesta tiden i skuggan under parasollet idag, jag vet hur det kommer att bli trots det, Pher ser ut som en nykokt kräfta i fejjan framåt kvällen. Jaja,.... lite korsord och slappning sen är det dags för lunch.

Efter stranden blev det en joggingtur längs Beachroad, 3,5 km och nu var det jag som var illröd som en signalkräfta i ansiktet, linnet var helt blött av svett, 32 grader och jetlaggade ben med tår tjocka som prinskorvar, herre gud, tänker på Lasse som gjorde sin Ironman i Phuket, det måste varit skittufft i värmen. Pust !
Ett stopp efter joggingen fick det bli för en "tengmo ban", (vattenmelon shake) mmm.....så gott!

Kvällen avslutade vi med att Pher besökte frisören och klippte sig för hela 36 kr och därefter super god mat och lite växling av pengar innan vi tog en tidig kväll även idag.
Vi är inte helt rätt i tidn än.

Hej då och so long, vi hörs snart igen.